Divise dal mare by Daniele Galasso

Una storia riguardante due gemelle, separate da un tragico evento.

Divise dal mare

Nilanthi e Amandeep sono due gemelle di dodici anni, vivono in una capanna sulla spiaggia di Batticaloa, nell’isola di Sri Lanka. Il terribile tsunami del 2004 le separerà irrimediabilmente. La Povera Nilanthi cercherà disperatamente sua sorella, ma il destino sembra allontanarle sempre di più: sarà adottata da una coppia di statunitensi che le donerà tutto l’affetto che può, avrà successo negli studi e troverà perfino l’amore. Ma la giovane donna non potrà mai dimenticare la dolce bambina da cui la furia del mare la divise…   

 

 Nilanthi and Amandeep are twelve years old twins, living in a hut on the beach of Batticaloa, in Sri Lanka. The terrible tsunami of 2004 will separate them irremediably. The poor Nilanthi will desperately seek her sister, but fate seems to move them away more and more: she will be adopted by a couple of Americans that will give her all the love, will succeed in her studies and also find love. But the young woman will never forget that sweet little girl whom the fury of the sea divided her by … 

Genre: FICTION / Short Stories (single author)

Secondary Genre: FICTION / Action & Adventure

Language: Italian

Keywords:

Word Count: 10.429

Sales info:

http://www.lulu.com/shop/daniele-galasso/divise-dal-mare/ebook/product-22229182.html


Sample text:

"Il rumore proveniva dalla direzione della costa e dopo un momento d’incertezza, in molti s’incamminarono per scoprire cosa fosse accaduto. La piccola folla si spinse a est e, man mano che si avvicinava al mare, incontrava sui suoi passi detriti e frammenti come dopo un naufragio e la terra era bagnata come se avesse diluviato di recente."


Book translation status:

The book is available for translation into any language except those listed below:

LanguageStatus
English
Already translated. Translated by Caroline Schena

Would you like to translate this book? Make an offer to the Rights Holder!



  Return